گارانتی لاستیکگارانتی لاستیک چه اهمیتی دارد؟

لاستیک یکی از اجراء مهم و حیاتی در خودرو است از این رو گارانتی لاستیک خودرو بسیار مهم است زیرا به شما اطمینان می‌دهد که در صورت هرگونه مشکل یا خرابی در لاستیک، شرکت سازنده آن را تعویض یا خسارت را جبران خواهد کرد. این امر باعث می‌شود که شما در رانندگی اطمینان بیشتری داشته باشید و همچنین هزینه‌های ناشی از خرابی و تعمیر لاستیک خودرو را کاهش دهید. بنابراین، داشتن گارانتی لاستیک خودرو بسیار حائز اهمیت است.

گارانتی چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

اساساً شرایط پوشش گارانتی لاستیک در کل کمپانی های تولید کننده خودرو تقریباً به یک شکل است و ایراداتی را که در هنگام تولید به وجود آدمده اند را پوشش می دهد. اگر چه در هر شرکت تولید کننده لاستیک چندین مرحله کنترل کیفیت وجود دارد اما گاهاً محصولاتی با عیب پنهان، ایراد پخت و... به بازار و دست مشتریان راه می‌یابند.

چه مواردی شامل گارانتی نمی‌شود؟

  1. تایرهای پنچر شده که با استفاده از نخ پنچرگیری یا سایر موارد مشابه تعمیر شده‌اند.
  2. استفاده از چندین مدل لاستیک در یک محور یا سایر چرخ ها
  3. آسیب‌های ناشی برخورد، ضربه و فرورفتگی عوامل خارجی از قبیل میخ، شیشه، سایز فلزات، سنگ و ...
  4. تنظیم نبودن باد لاستیک اعم از استفاده در شرایط کم بادی، پر بادی یا پنچری لاستیک
  5. آسیب‌هایی که بر اثر مشکلات فنی خودرو ایجاد شده اند اعم از تنظیم نبودن جلوبندی و ...

لاستیک من تا چه تاریخی گارانتی دارد؟

لاستیک ها از تاریخ تولید درج شده بر روی بدنه لاستیک تا مدت زمانی که کمپانی سازنده برای گارانتی اعلام کرده (معمولاً بین 3 تا 10 سال) شامل خدمات گارانتی می شوند. یکی از دلایلی که بر خرید لاستیک با تاریخ تولید سال جاری تاکید می‌شود همین مورد است. تاریخ تولید لاستیک بر روی بدنه در داخل یک بیضی به شکل یک عدد چهار رقمی نوشته می شود. دو رقم اول هفته تولید و دو رقم بعدی سال میلادی تولید را نشان می دهد. مثلا در تصویر پایین صفحه تاریخ تولید این تایر هفته 32 ام از سال 2023 می باشد.

لیست مدت زمان گارانتی لاستیک های ایرانی و خارجی

  • این لیست همواره در حال به روزرسانی است.

لیست اطلاعات گارانتی لاستیک های ایرانی و خارجی

تاریخ تولید لاستیک

چگونه از گارانتی لاستیک استفاده کنیم؟

برای استفاده از خدمات گارانتی باید به نزدیک ترین نمایندگی شرکت سازنده لاستیک مراجعه کنید و پس از مطرح کردن ایراد لاستیک و ارائه مدارک مربوط به خودرو و مدارک هویتی از شما حق فرانشیز دریافت می شود پس از گذشت چند روز پس از بررسی لاستیک توسط کارشناس تخصیص یا عدم تخصیص خسارت به شما اطلاع داده می شود. در این فرآیند مهم نیست که شما تایر را از کجا خرید یا تهیه کرده اید. برای دریافت خدمت کافیست به نزدیک ترین نمایندگی مراجعه کنید.